Jawatan Kosong (Terkini)

Malaysia Career (Terkini)

JobsMalaysia.Info (Terkini)

Malaysia Job Portal (Terkini)

JobStreet.com (Terkini)

Thursday, June 3, 2010

Alasan Anda Bila Ditahan Oleh Pihak Berkuasa

Situasi 1 : Anda ditahan oleh pihak polis kerana kenderaan anda bergerak melebihi had kelajuan yang ditetapkan

Polis: Cik! Kenapa pandu laju sangat nie? tak sabar nak jumpe malaikat ke?

Hanafi: err.. tuan.. nak buat macam mane. dah motor saya ni laju.. kalo tanak bagi saya bawak laju, kenapa tetapkan meter ni sampai 160km/j?.. skali sy pulas minyak.. meter naik… asal sy pulas je… meter naik… saya takot rosak meter saya kejap naik, kejap turun.. kejap naik tuan.. kang jahanam meter sy tak pasal kne ganti baru.. tuan nak ganti ke? lagipon minyak motor saya ni penuh..

Polis: @#$@#^#%^

Situasi 2: Anda telah melanggar lampu isyarat

Polis: Aduhaiii.. cik… kenape la pegi redah je… kenapa taknak berhenti??

Badri: lo? asal kene berhenti plak??

Polis: Kan masa cik redah tadi lampu merah??

Badri: Apa kaitan dengan berhenti??

Polis: Merah kan tanda berhenti!!

Badri: Lo??.. kenapa tak tulis berhenti kat lampu merah tu? aku ingatkan rosak lampu tu.. kejap merah, kejap kuning, kejap hijau… selagi tak nmpak tanda berhenti… aku redah je la..

Polis: wargh!!!!!!

Situasi 3: Anda ditahan kerana tidak mempunyai lesen, tapi memandu di jalan raya..

Alasan 1:

Polis: dik.. mintak lesen…

Hanafi: erk!!.. pehal plak mintak lesen orang nip?

Polis: saya nak tengok lesen adik… tah ada tah tidak..

Hanafi: ehh… sorry sket ye?.. pehal nak tengop lesen owng nip.. saya bayar RM490 taw untuk sebijik lesen ni!! senang-senang je mintak org punye.. nak lesen pergi amek sendiri la!! bayar sendiri la!! ingat boleh dapat free ke? berak pon kene bayar!! (lagi best korang terus tinggalkan polis tu)

Polis: jengkreng kongkeng perem peng heng punye bdak..

Alasan 2:

Polis: Dik mintak lesen!!

Hanafi: hoih!!! pehal ni.. gila ke! tadi saya nak bagi lesen saya kat polis yang duk belakang sana tu… ingat saya ada berapa banyak lesen ha?? kalo nak jgak pegi mintak la kat polis belakang sana nun.. dlm 5 kilo meter dari sini.. lebih senang tuan buat la lesen sendiri!! ape ni… hoihh!!!!

Polis: Sewel pny budak…

Situasi 4: Anda di tahan kerana membuat aksi merbahaya di jalanraya

Polis: ni sorg agi.. motor tayar 2 bagi kasik 1.. pehal korang angkat tayar depan haa?

Hanafi: erk… begini tuan.. kitorg bukan merempit.. tadi saya dan geng-geng saya nampak lipas lalu depan motor kitorg.. kalo kitorg langgar, zalim namanya.. semut pun Nabi elak.. ni kan pulak lipas.. apa salahnya kalo kita ikut Nabi.. jadi kitorg angkat la tayar motor kitorg nak bagi penghormatan pada lipas ni.. kasik diorg chan nak idop.. kalo dia mati.. sape nak tanggung keluarga dia ni..

Polis: aduh!!! kene lagi!!


Situasi 5: Anda ditahan kerana anda membonceng, sedangkan anda baru lesen L

Polis: Dik.. tau tak adik da buat salah ni.. adik baru pegang lesen L.. mane boleh membonceng..

Badri: Lesen L untuk sorang je kan?

Polis: A’ah.. tau pun,… abes kenapa membonceng??

Hanafi: dah sekarang saya pegang L, kawan saya badri pon pegang lesen L.. kitorg ada 2 L jadi kitorg boleh naik 2 orang la satu motor.. lagi pon depan dan belakang sticker L ada.. 2 Sticker L, dan 2 Pegang lesen L…. Sorry ye tuan…

Polis: warghh!! kenapa dunia ini begitu kejam!!!

Situasi 6: Anda ditahan kerana telah melanggar sebuah Bas di tepi jalan dengan sengaja..

Polis: awat hang pi langgaq bas tu? nak mampuih ka?

Badri: Begini tuan.. saya ni takot sikit dengan lipas.. sewaktu saya syok memandu tadi.. saya ternampak seekor lipas bermundar-mandir di depan kereta saya, tuan.. takan saya nak turun dari kereta pastu pegi bunuh lipas tu.. jadi senang citer, sy langgar la bas tu.. tujuan saya nak bagi lipas tu mati… hehehe

Polis: hampes!!! hampes!!!

4 comments:

sirna said...

kalau saya polis sure saya dah saman siap2 orang yang buat gini, hehe..anyway, lawakla:)

Mrs MaMA said...

klakar tak hengat..tapi ada ke polis leh trima alasan2 nie?? silap2 dia cekup kita pi balai..x ckp apa pun hehehe

Mijie said...

ni alsan baru nie..xpnh jumpe..nnti ade yg try..hahaha

peaNut said...

haha..kreatif gak alasan2 ni ye..hikhuik

Sila-silakan tinggal komen anda di sini!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails