Jawatan Kosong (Terkini)

Malaysia Career (Terkini)

JobsMalaysia.Info (Terkini)

Malaysia Job Portal (Terkini)

JobStreet.com (Terkini)

Wednesday, July 28, 2010

Sebab Gagal Interview

A- Penemuduga 
B- Orang yang ditemuduga 

SITUASI 1 
A : Ada boyfriend? 
B : Ada. 
A : Dia bekerja dalam negara ke? 
B : Oh tidak. Dia bekerja di luar 
negara. 
A : Maaf, syarikat kami tidak boleh 
terima kamu bekerja di sini. 
B : Mengapa ?? (nada terkejut) 
A : Emm… kamu mesti tidak akan lama 
bekerja di sini dan yang paling 
penting syarikat tidak akan mampu 
membayar bil panggilan antarabangsa 
kamu . 


SITUASI 2 
A : Kamu ada teman wanita? 
B : Tiada. 
A : Tak cuba untuk dapatkan seorang 
ke? 
B : Pernah mencuba tapi tak berjaya. 
A : Pernahkah kamu terfikir untuk 
mendapatkan kerja terlebih dahulu dan 
kemudian barulah mencari teman wanita. 
B : Saya mementingkan kerjaya dan buat 
masa sekarang saya tidak mahu 
memikirkan perkara (cinta) tersebut. 
Itu urusan peribadi. 
A : Nampaknya saya tidak dapat 
menggaji kamu. 
B : Tapi kenapa encik? 
A : Kamu lemah kemahiran berkomunikasi 
dan tiada keyakinan diri, itu saja. 


SITUASI 3 
A : Kamu nampak cantik dan bergaya. 
Tentu kamu sudah mempunyai teman 
lelaki kan?? 
B : (Tersenyum bangga). Emm ya saya. 
A : Sudah tentu dia seorang yang kaya 
(sambil mengurut janggut). 
B : Tuan memang bijak. Dia antara yang 
terkaya dalam negara ini dan memiliki 
syarikat besar. 
A : Oo begitu rupanya. Cik maaflah 
saya tidak dapat menerima kamu bekerja 
di sini kerana teman lelaki kamu 
sendiri pun tidak menerima kamu 
bekerja di syarikatnya. Ini kan pula 
saya. 
B: Tapi..tiada jawatan yang sesuai 
dengan saya di syarikatnya. 
A : Jadi apa jawatan yang sesuai 
dengan kamu? 
B : Setiausaha. 
A : Maaf sekali lagi. Kamu tidak layak 
bekerja di sini kerana kecantikan kamu 
akan menjejaskan semangat kerja 
pengurus kami. 
B : Tapi saya bukannya cantik sangat 
pun encik. 
B : Haa…lagi bermasalah sebabnya 
pengurus saya pasti tidak berminat 
dengan kamu 
A : Gulp… 


SITUASI 4 
A : Ada girlfriend? 
B : Ada. 
A : Cantik tak dia? 
B : Biasa je. 
A : Hmm…maaflah kamu tidak layak 
bekerja di sini. 
B : Tapi kenapa encik ? 
A : Syarikat kami terlibat dalam 
perniagaan berkaitan seni dan 
memerlukan seseorang yang berseni. 
Tetapi kamu langsung tidak mempunyai 
ciri-ciri tersebut. Teman wanita pun 
biasa je. 
B : Haa…(melopong)

6 comments:

::AnEp:: said...

situasi yg kelako!

senandung semalam said...

sengal gle..
menyampah aku bnde2 cm ni...
hhahahhaa...
bek xyah keje je klau cm ni...

nosembilanbelas said...

hahahha.macam tau2 je

Razis said...

hahahaha..jadi, apakah posisi untuk jawatan yg di interview ini?

daisy said...

jahat juga penemuduga tu ye..ekekek

mak_ngoh_selamoh said...

hua hua..payah tol nk bleh keje

Sila-silakan tinggal komen anda di sini!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails