Promosi!!!

JobsMalaysia.Info (Terkini)

Wednesday, March 25, 2015

Pesawat Airbus A320 terhempas

MARSEILLE – Sebuah pesawat Airbus milik syarikat penerbangan Germanwings terhempas di kawasan pedalaman Banjaran Alps, selatan Perancis semalam manakala semua 150 penumpang dan krunya dipercayai terbunuh.
Menurut jurucakap Kementerian Pengangkutan Perancis, Pierre-Henry Brande, pesawat itu menghantar isyarat kecemasan pada pukul 10.47 pagi (5.47 petang waktu tempatan) sebelum terhempas di kawasan pergunungan itu.
Presiden Perancis, Francois Hollande berkata, beliau percaya tiada penumpang dan kru di dalam pesawat Airbus A320 itu yang terselamat.
“Situasi kemalangan yang masih belum dapat dijelaskan mendorong kami untuk mempercayai bahawa tiada mangsa selamat,” kata Hollande.
Beliau berkata, sebuah helikopter berjaya mendarat di lokasi nahas dan tidak menemui mangsa yang selamat.
Germanwings yang merupakan syarikat penerbangan tambang murah mengesahkan bahawa semua penumpang dan kru menaiki Penerbangan 4U9525 itu terkorban.
Ia menyatakan panggilan kecemasan itu diterima selepas pesawat berkenaan berlepas dari Lapangan Terbang El Prat, Barcelona pada pukul 9.55 pagi waktu tempatan (4.55 petang waktu Malaysia).
“Pesawat itu terhempas ketika dalam penerbangan dari Barcelona menuju ke bandar raya Duesseldorf di Jerman,” ujar Hollande.
Laman web pengesanan penerbangan tidak rasmi mendapati pesawat itu menjunam dari ketinggian 10,668 meter (m) tetapi jatuh tidak cukup cepat seperti yang berlaku apabila sebuah pesawat hilang kawalan.
Sumber : Kosmo



No comments:

Sila-silakan tinggal komen anda di sini!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails